Nieuwsgierig of dementerend?

6 januari 2019

Ik schrok wel even toen ik de deur van de ” laundry” open deed. Want daar stond hij naast de wasmachine en keek me nieuwsgierig aan. Gauw heb ik de deur wagenwijd open gezet, en ben weggelopen. Want een geschrokken havik kan wel eens in de aanval gaan, en die klauwen zijn niet mis!

Een uurtje later zag ik hem weer, scharrelde rond een boom en kon ik hem fotograferen. Hij vloog niet weg, toen ik dichterbij kwam.  Ik kreeg de indruk dat hij dat niet meer kon, gewond misschien was aan de vleugel(s), maar ik zag niets.

De volgende ochtend zat er een havik in de boom boven de camper. Terwijl ik foto’s maakte vloog hij tot mijn stomme verbazing uit de boom en landde twee meter naast me op de grond. Weer met diezelfde nieuwsgierige blik kijk hij me aan. Het was hem weer! Tot op een meter afstand kon ik hem benaderen, hij “showde“ voor me en ik kon heel veel foto’s maken. Zelfs met de telefoon, uniek dus.... maar wel heel erg onnatuurlijk gedrag voor een roofvogel. Hij mankeerde fysiek dus niets, kon gewoon vliegen. Zou hij een beetje dementerende zijn....en de mens niet meer beschouwen als natuurlijke vijand?😉

Ik ben nu in Clare, in de vallei, een flink eind gereden vandaag.  Een tussenstop hier op weg naar Adelaide en Cape Jervis: Dinsdag ga ik met de boot naar Kangaroo Island.

1. Aja en Henk:
    6 januari 2019
    Goedemorgen Gerda,weer een leuk verhaal over de havik ,wat een mooie foto's ook weer.
    Eergisteren zat ik een stukje naar je te schrijven,toen we op weg waren naar Harald. Ineens moest ik afbreken,want ik kreeg spontaan een bloedneus,lastig hoor. Maar ik heb geloof ik wel op verzenden gedrukt!
    Nu hebben we net ons luxe zondagse ontbijtje op. Zitten allebei flink te snotteren,dus gaan maar niet naar het knipkaartenkoor.
    Nog een fijne zondag, hoewel die bij jou al bijna voorbij is hè?
    Lieve groeten van ons,tot het volgende verhaal!
  2. Geertje:
    Ha Gerda,
    Wat een mooi maar apart verhaal over de havik. Prachtige foto's , die poten(!) daar wil je niet door gepakt worden.😣
    Hier een flauw zonnetje, een huis weer vol -we vieren de verjaardag van mijn jongste- heel gezellig allemaal.
    Met alle drukte zijn jouw verhalen en foto's voor mij een heerlijk moment van ontspanning. Reis dus nog maar lekker door. Lieve groeten Geertje
  3. Wil:
    6 januari 2019
    Hoi Gerda, nou zeg, wat een verhaal van die havik... vast een hersenbeschadiging!🤣Wat maak je wat mee en wat zie je veel! Goeie reis verder
  4. Dikkie van de Blaak:
    6 januari 2019
    Weer een mooi verhaal Gerda.
    Maar zo warm ik moet er niet aan denken.
    Hier is het heerlijk weer vind ik. Niet iedereen is het met mij eens natuurlijk.
    Goede reis verder.
    Groet Dikkie/
  5. Marleen:
    7 januari 2019
    Wauw wat een schitterende foto's! Tuurlijk rustig vaarritje morgen! Have fun