Met stip

4 januari 2019 - Lipson, Australië

Met stip op nummer een tot nu toe:  deze “camping “ waar ik was in Lipson Cove. Een overheidscamping met alleen twee toiletten( een lange pijp de grond in😉) en een paar afvalbakken. Verder geen faciliteiten. Het werkt met een zgn “honestybox”: doe 10 dollar in de box die er staat voor een overnachting. Het is onbewaakt  verder en zo’n 8 km van de verharde weg af. Er stonden nog twee caravans, maar verder was het echt In the middle of nowhere.

Over de rotsen kon ik ook nog wandelen (foto met het hekje). De foto’s en de video zeggen verder genoeg. De honderden kwetterende meeuwen en sternen op het strand en de rotsen, het was een plekje te mooi om waar te zijn! Het enige wat niet is gelukt om te fotograferen zijn de (twee) dolfijnen die ik zag.

Ik heb daar helaas maar een nacht kunnen blijven, want zonder elektriciteit had ik het daar nu niet gered. Het werd gisteren 46 graden en ik ben naar Port Augusta gereden.  De airco werkte toen op volle toeren. Vandaag  voor dag en dauw op en naar de botanische tuin in Port Augusta gegaan . Een “arid”, droge woestijn botanische tuin, heel bijzonder! Ik was er toen de tuin om 7.30 uur open ging: het was toen al 33 graden, de wandelingen heb ik maar niet te lang gemaakt......er is geen schaduw immers.

Daarna reed ik door  naar Flinders Ranges, Wilpena, bijna 200 kilometer door de outback, ook hier weer 45 graden. In Hawkes ( het enige stadje onderweg) ging ik de Wilpena Road op, 56 kilometer lang. Ik kwam 1 auto tegen....

Hier is het alsof de hier tijd stil staat, ruige bergen ( de hoogste van Australie) en Indrukwekkend landschap, ik ga het verkennen hier! Geen  vlieg gezien gisteren en vandaag, die slapen blijkbaar tijdens de hitte😉 Morgen wordt het maar 32, wat een verademing😊😊

1. Aja en Henk:
    4 januari 2019
    Hoi Gerda,
    Wij zitten nu in de auto op weg naar Harald in Ridderkerk. Buiten is het 7 graden,daar geven wij toch de voorkeur aan!!! Moet niet aan die hitte denken! Maar de omgeving is prachtig,we genieten van je foto 's en video's
  2. Lia Boekhout:
    4 januari 2019
    Wat een prachtige foto,s en video,s weer. Wat is de natuur daar mooi. Maar verder die hitte brrr
  3. Ella:
    6 januari 2019
    Gerda, wederom prachtige foto's. Leuk om er een thema an te wijden.
    Wat een helderheid van geest zeg om die deur wagenwijd open te zetten. Ik denk dat ik de deur in een reflex dicht had gegooid. Het is geen saaie reis, maar dat had ik ook niet verwacht. Groetjes.