Pepermunt

9 december 2018 - Margaret River, Australië

Het is pepermunt, geen Wilhelmina. Maar het heeft wel een mooie naam: Wanil. En het is wit, zoals pepermunt hoort te zijn. Ze groeien hier langs de kust van West Australie en staan nu in bloei. Het is een prachtig gezicht en ik sta er met de camper nu middenin. In een bakje heb ik wat gekneusde bloemen en blaadjes in de camper staan, heerlijk! In het nationaal park Leeuwin Naturaliste ben ik op een mooi campsite, zie het filmpje vanuit de camper. Er zijn hier geen faciliteiten, in de avond branden er twee batterij-lampjes in mijn camper. De koelkast blijft het twee dagen doen op de huishoudaccu.

Tijdens het koken gisteren werd ik verrast door een schitterend klein vogeltje voor mijn camper. Het is Malurus splendens, oftewel het Prachtelfje. Alle vogels over de hele wereld hebben ook een nederlandse naam gekregen, vreemd maar waar.

Is het geen beauty?

Langzaam ben ik langs de kust weer, via Perth naar het zuiden gereden. Ik heb overnacht in Mandurah aan de kust. Het is moeilijk om te kiezen waar ik stop of overnacht. In deze regio zijn 24 nationale parken, allemaal moeten ze prachtig zijn.

Enkele dagen geleden overnachtte ik in Prevelly en maakte een mooie wandeling door de duinen. Ook honden worden daar uitgenodigd om te “oefenen”, zie de foto.

Het is hier 7 uur later, dus als ik opsta dan wordt het bij jullie nacht (behalve voor Jacqueline en Marico, die zijn nu in Costa Rica). Dus in de ochtend lees ik met heel veel plezier jullie reacties. De vogels krijgen ook de aandacht nu, Piet. In de zijbalk staat nu ook een link.

Veel foto's en een paar videootjes!

Het meest witte strand van Australie  ga ik nu tegemoet. Ik hoop daar over een paar dagen te zijn.

1. Henny:
    9 december 2018
    Prachtig Gerda! En die gekleurde vogel...
    Sommige kustlijnen doen me ook wat denken aan de Bretonse kust. Behalve ongetwijfeld het stralende weer. Wij zitten in regen en veel wind. Blijf mooi daar voorlopig. 😎😎
  2. Aja en Henk:
    Hoi Gerda,
    Weer genoten van je laatste verhaal! Wat een prachtig vogeltje! En geniet maar van het mooie weer,hier is het stormachtig en heeeeel nat!!
    Wij zijn net terug van de musical "mamma Mia" in Utrecht , een spektakel!!
    Verheugen ons weer op je volgende verhaal! Lieve groet van ons.🌬☔😍
  3. Ella:
    Hallo Gerda,
    Wederom schitterende foto's en dat vogeltje ook zo mooi!!!
    Hier is het geen weer om erop uit te trekken veel te nat, bbrrr.
    Echt van dat weer om achter de naaimachine te zitten of lekker onderuit gezakt met een mooi boek. Dat doe ik dus ook. Groetjes.
  4. Marian Kuppen:
    9 december 2018
    Dag Gerda, wat ziet het er prachtig uit( wel een beetje jaloers hoor) het is hier erg nat buiten.
    Ik verheug mij op de volgende verhalen en movie foto's.
    Lieve groetjes en genieten
  5. Joop en Truus:
    9 december 2018
    Moeilijk te volgen, Gerda, je tour langs de kust. Maar wel een heel andere wereld, ook al lijken de stranden op Europa. Loopt daar ook een langeafstandvoetpad, cape to cape? Het lijkt allemaal heel vredig en leeg, maar de steden en stadjes liggen toch wel bovenop de kust, net als België. En blijkbaar is er plaats genoeg voor natuurparken. Gelukkig maar.
  6. Hanne:
    9 december 2018
    Dag Gerda, mooie plekken daar im het oosten van Australie. Het liefst zou ik zo vertrekken naar Perth, zo mooi zijn de foto’s en videobeelden. Hier klaart het af en toe even op, maar het intense licht van Australie missen we hier enorm. Wat een heerlijke tocht langs de kust. Geniet ervan! Groetjes, Hanne en Johan.
  7. Lia Boekhout:
    Hoi Gerda,
    Wat een mooi verhaal weer, en wat een prachtige foto,s.
    Geniet op deze manier met je mee.
    Groetjes Lia
  8. Gerda:
    10 december 2018
    Hier loopt inderdaad de cape to cape route, 123 kilometer land van de vuurtoren van Naturaliste tot de vuurtoren bij Leeuwin. Ik heb 3 kilometer van het pad gelopen bij Margaret River. Morgen zie ik het einde: de vuurtoren van Leeuwin, daar ben ik nu 4 kilometer vandaan op een campsite.
  9. Elly Zwienenberg:
    Hoi Gerda,
    Van Wil kreeg ik de link van jouw reisblog. Wat leuk om te lezen wat je allemaal ziet en meemaakt. De prachtige natuur, de vrijheid van het op pad zijn met de camper, en de mooie foto's!
    Hier zijn het de wat donkere dagen voor kerst, maar dat heeft ook wel wat.
    Geniet ervan Gerda,
    groetjes, Elly
  10. Gerda:
    11 december 2018
    Dank je Elly, wat leuk!
  11. Jolanda:
    5 februari 2019
    Computer was stuk dus ik las de berichten op de mobiel.Nu zie ik pas de fotos.wilde altijd naar Australie nu ben ik er toch beetje bij.