Storm

12 januari 2019 - Normanville, Australië

Eerst veel wind, daarna storm. Het ging, vandaag rijdende (120 km)  onderweg naar de ferry , steeds harder waaien. Ik moest het stuur heel goed vasthouden voor die plotselinge rukwinden. Tijdens de overtocht, die gelukkig maar drie kwartier duurde, werden heel veel mensen misselijk. Het water bonkte met grote kracht tegen de boot aan, die op en neer slingerde. De bemanning liep rond met zakjes en natte doeken. Ik bracht het er gelukkig zonder schade tot het “ vaste ” land  vanaf.

Mijn plan om nog naar Adelaide te rijden vandaag  heb ik dus maar opgegeven. Ik sta nu met mijn waggelende camper in Normanville.

Twee weken geleden boekte ik de overtocht naar Kangaroo Island. Ik twijfelde toen nog, want een retour ticket kost 400  Australische dollar (255 euro), best duur voor twee ritjes van 45 minuten. Maar ik heb er beslist geen spijt van!

Kangaroes, prachtige vogels, koala’s, nieuw Zeelandse zeeberen, Australische zeeleeuwen heb ik hier kunnen bewonderen. En de twee geologische hoogtepunten op Kangaroo Island in Flinders Chases NP : Admirals Arch en Remarkable Rock.

En wat opvalt: Overal kan ik foto’s maken zonder dat er drommen met mensen op staan!  Het land is zo groot, de ruimte zo uitgestrekt, de parkeerplaatsen groot en de aangelegde boardwalks naar de bezienswaardigheden ruim en uitgestrekt.

Of dat zo blijft? Ik nader het dichtbevolkte gedeelte van Australie nu. Ben benieuwd.... ook wanneer ik verder kan rijden. Want het gaat flink tekeer nu.

1. Marie-Constance Smeeman:
    Inderdaad heel mooi!
  2. Hanne:
    12 januari 2019
    Hoi Gerda, je bent richting Great Ocean Road aan het trekken als ik het goed raad. Langs de kust? Of ga je richting Uluru? Het is echt meegenieten met je, Je blijft een kilometervreter.....
  3. Marian Kuppen:
    Dag Gerda,
    Op de foto’s ziet het er geweldig uit.
    Prachtig👍🤗
  4. Jolanda:
    Geniet van je filmpjes. Alsof je er zelf bij bent. Groetjes Jolanda
  5. Gerda:
    12 januari 2019
    Ik ga eerst noordelijk, via Renmark naar Mildura. Daarna zuidelijk via het Grampians Np naar de kust naar Warrnabool. Daar volg ik de Great Ocean tot Melbourne. Zal foto met kaartje plaatsen😊
  6. Jenny en Rein:
    Hoi Gerda,
    Zo langzamerhand kom je in het gebied wat ons bekend is en waar de familie van Jenny woont ook is het hier mooi en is er veel te zien vooral de Great Ocean road is heel bijzonder met zij 12 apostelen maar wellicht zijn het er inmiddels nog maar 11 maar wellicht horen we dat nog wel van je.
    Groetjes uit een regelmatig Ede
    Jenny en Rein
  7. Lia Boekhout:
    13 januari 2019
    Jouw reis is echt niet saai te noemen.
    Weer genoten van je verhaal en foto,s Prachtig
  8. Wil:
    13 januari 2019
    Hoi, ik ben even met je meegelopen met de filmpjes! Prachtig! Net of je er bij bent...
  9. Marian:
    13 januari 2019
    Wat een avontuur Gerda. Prachtige foto's.
  10. Ton:
    14 januari 2019