Sydney in de regen!?

20 februari 2019 - Sydney, Australië

Sydney, het eindpunt dus. Die enorme stad.... en toch ook weer ervaar ik nu: ook al is het druk, er is toch zoveel ruimte! Het is niet benauwend als je er bent.  Je ziet het op de foto’s en de video. Ik ben geen stadsmens, maar dit is zo mooi, speciaal, bijzonder....

Regen vandaag, grauw en miezerig. Maar ik mag beslist niet klagen. Na een paar schitterend warme dagen in de Blue Mountains, waar ik veel gewandeld heb, ben ik nu in Sydney aangekomen.

Vanochtend vertrok ik vroeg!  Van hieruit (caravanpark Lake Cove) is het een uur reizen (bus en trein) naar het centrum. Daarna heb ik 20 kilometer gelopen: over de brug, met prachtig zicht op het Operahouse. Daarna door de haven, langs  en in het Operahouse zelf. Door het park, langs ( en in) de kathedraal, door de botanische tuin.

Verder door de stad..heel mooi en indrukwekkend. De foto’s zijn helaas grauw, de zon was er niet, het regende regelmatig.

Mijn benen voelen lam aan van het vele lopen😉 maar het was geweldig!

Morgen is mijn laatste dag hier in Australie en Sydney,  ik sta weer vroeg op.  Neem de bus en de trein weer....naar  het centrum om Sydney dan vanuit de boot te bekijken.

Dus morgen weer Sydney. In de regen of in de zon?

1. Lia Boekhout:
    20 februari 2019
    Wat prachtig weer allemaal.
    Nog even ervan genieten, voordat je weer thuis bent.
    Maar wat een geweldige reis zeg, echt de reis van je leven.
    Kun je nog lang van nagenieten.
    groetjes Lia
  2. Jenny en Rein:
    20 februari 2019
    Sydney in de regen dat kan ook maar gebeurt niet zo vaak, kom maar gewoon hier, de zon schijnt en voor het weekend wordt 15 graden verwacht en dat is toch ook genieten.
    Groetjes,
    Jenny en Rein
  3. Wil:
    20 februari 2019
    Haha, zo maar regen! Maar ook heel veel zon gezien gelukkig!
    Wat heb je ontzettend veel gezien en gedaan en wat zul je moeten afkicken hier in Nederland...
    Geniet nog van je laatste week! 👍Lieve groetjes
  4. Hanne:
    21 februari 2019
    Overal geweest en dan Sydney in de regen. Dus niets veel te zien vanaf de uitzichtstoren.
    Wat is het snel gegaan....alweer bijna op weg naar huis! We kijken uit naar de verhalen met al die andere fotos als je weer terug bent! Morgen komt Johan ook weer terug van Bonaire. Dus tot gauw in het bets wel lenteachtige NL.
  5. Ella:
    23 februari 2019
    Jammer, van de regen in Sydney maar je bent er wel geweest en ik ben heel erg benieuwd naar nog meer foto's en naar je verhalen. Hier schijnt nu de zon en dus ga ik straks een wandeling maken. Groetjes en tot gauw.