Op zoek naar de duivel

23 januari 2019 - Port Melbourne, Australië

Ik ga op zoek naar de duivel, een ( niet te geloven eigenlijk) nog zeldzame duivel ook. Die op het punt staat om uit te sterven. De Tasmaanse duivel is een vleesetend buideldier en lijkt op een hond. Dit vraatzuchtige beest kom je niet graag tegen, geloof ik. Maar een foto maak ik wel! Ik ben bang dat ik hem niet echt in het wild zal aantreffen. Maar op Tasmanië zijn plaatsen waar ik ze kan zien.

Vandaag reed ik naar Melbourne. En door het centrum van Melbourne! Wat een drukte, ik deed er drie uur over om bij de haven te komen. Bij een stoplicht maakte ik een foto van de skyline.

Ik ben nu op de Spirit of Tasmania,ingescheept om 17.00 uur. Morgenochtend om 6.00 uur rij ik  weer met mijn camper van deze enorme ferry af. Ik voel nu echt, hier op zee, dat ik aan de andere kant van de wereld ben. Deinend over de golven, ik stond net buiten en het wordt bijna donker.  Een videootje.. Een volle nacht varen nog.... het zijn enorme afstanden hier.

Tasmanie is zo groot als Nederland en België samen. Het moet er prachtig zijn, met dank aan Abel Tasman alvast! Ik ga het zien.....

1. Eise Logtmeijer:
    Have fun...
    Zal vast weer een bijzondere ervaring worden om die schreeuwerds te ontmoeten.
  2. Joop en Truus:
    23 januari 2019
    11 uur op de boot naar Devonport! Ik hoop maar dat je een hut genomen hebt en niet de hele nacht aan dek moet blijven. Maar het zal zeker de moeite waard zijn. En je kunt goed controleren of Kangaroo-eiland inderdaad vergelijkbaar is met Tasmanië, want je bent er dan allebei geweest. Zaterdag is nationale feestdag, volgens de pinup kalender, die ik met Kerst heb gekregen. Ik ben benieuwd of je er iets van merkt in de natuurparken.
  3. Lia Boekhout:
    23 januari 2019
    Wat zal het straks weer wennen zijn in het kleine volle Nederland(je)
    Ik hoop dat je kan slapen op de boot. Goede bootreis.
  4. Marie-Constance Smeeman:
    24 januari 2019
    Lekker taartje zo te zien!